"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

27. ledna 2011

Kde mám nos? (83)

Dnes jsem zažila (pro mě) neuvěřitelný úspěch! Nina začala ukazovat můj nos jako odpověď na otázku - Kde mám nos?.
Asi by to nebylo u dítěte nic neobvyklého, pokud by mu nebylo skoro 5 let a znovu zdůrazňuji, že s tím dnes začala. Navíc to samozřejmě neznamená, že to bude umět už navždy. Já vím své... :o(

To bychom ovšem nebyli my, abychom dělali něco "normálně". Když pominu věk, ve kterém dcerka nos konečně ukazuje, mnohé přihlížející by pravděpodobně zarazil ZPŮSOB, jakým to Ninuška dělá.
Jak někteří z vás už ví, Ninda moc nechce (nemůže?) používat ruce. Sice na předměty, o které stojí, cílí bezpečně a jistě, ale jinak je její používání rukou na štíru, ruce povětšinou vražené v puse, případně s nimi krouží kolem hlavy. Ani v tomto případě se nic nemění.

Nina totiž můj nos ukazuje PUSOU!!!

Je to ale jistojistá stoprocentní pravda. Ninda ví, kde mám nos a zřejmě tedy ví, co to je.
Jak jsem na to přišla?
Když jsem se dnes ptala - Kde mám pusu? - Ninuška mi dala pusu. To ona teď dělá ráda dávat pusinky - otevře pusu a připleskne nám ji na naši. To mě ani nepřekvapilo, myslela jsem si, že rozuměla tomu slovu "pusa" a jen mi ji dala.
Ale pak se ptám - Kde mám nos? - a víte, co udělala Nina? Otevřela pusu a vzala do ní můj nos!!!
Zkoušela jsem to za odpoledne asi tisíckrát, jestli to nebyla náhoda ... ale nebyla. Ukázala to postupně i tatíkovi, babičce a dědovi.

Zkrátka a dobře, moje Nina ví, kde je pusa a kde je nos. Co na tom, že to ukazuje pusinkou a ne rukou. Zítra jdeme nacvičovat oči. A co na tom, že mi u toho olíže celý obličej, hlavně když budu vědět, že dcera ví, kde mám jeho jednotlivé části :o)

Pořád jsem ji mordovala ukazovat vše rukama ... a ona si to nakonec udělá stejně po svém :o)

10 komentářů:

tanzi řekl(a)...

oni opravdu ústa používají jako třetí ruku (kývám hlavou) :)

Anonymní řekl(a)...

Tuško, vy jste se teda rozjely v tom novém roce...:0) Skoro každý den něco nového...:0) Martin mi nic neukáže, ani pusou... Tanzi koho myslíš tím oni... autíky...? To jo, Martin si taky když tak pomůže i pusou.. Míša

hana.kubikova řekl(a)...

Ahoj, tak to je fakt dobrý. Možná budeš koukat, čemu všemu Nina rozumí. Já taky občas koukám...

nikuliq řekl(a)...

takéto svetlé chvíľky sú krásne. Naše deti toho vedia určite oveľa viac ako je v ich silách nám to aj ukázať !
Len tak ďalej Ninuš, natrénuj aj uši to sa bude maminka tešiť :)

Lucie Pokorná řekl(a)...

Luci i u nás funguje nos jako třetí ruka:-)Justy pouští zvukovou hračku nosem:-)A moc gratulujeme k uspěchu,teda ti řeknu že Ninuška to v sobě má,jen to odhalit:-)Ty děti jsou hrozní lajdáci,prostě nás pěkně napínají!!!Těšíme se na další pokroky:-)

Amelie řekl(a)...

to je náádhera, mám radooost!

Dana řekl(a)...

Luci, to se tak krásně čte :-D! Fakt jste se rozjely, holky! Jen tak dál...Ať si Ninušce daří :-)

Unknown řekl(a)...

Ahoj, to je krásný, gratuluju k úspěchu Ninušky. Je to opravdu tak, jak už tady před časem psala Olga, že naše děti rozumějí mnohem víc, než si myslíme, jen nám to občas bohužel nedokážou dát najevo. Držím palce a přeju vám mnoho dalších pokroků a krůčků dopředu. Pavel

Andrea řekl(a)...

Mám fakt radost..že to s nindou je lepší!

Tuška řekl(a)...

Díky za chválu. Nina se fakt nějak proměnila. Myslím si, že to je ubíráním topamaxu. Sice už měla našlápnuto v prosinci, ale teď jen kvete :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...