"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

7. ledna 2011

Lžička

K tomuhle videu není potřeba slov. Jsem na Ninušku pyšná.

Docela to v poslední době trénujeme. Těším se na to, až si dokáže i sama nabrat. Vím, že to nebude hned, ale i tak se těším!

Jedna čtenářka mi tu radila, ať Ninušce zkusím dát jogurt do mističky, že se jí to bude lépe nabírat než z kelímku.
Ještě jsem ti nezkoušela, protože mám strach, že by pak Ninda jogurt odmítla, protože nebude v TOM červeném kelímku. Ale nápad se mi to zdá dobrý, pořád na to myslím, takže to přeci jen asi (možná brzy) vyzkouším. Že bych jí vedla ruku a nabíraly bysme spolu. Ten kelímek je na to opravdu vratký :o)

Ale je to potvůrka, to naše dítě, ona je ochotná takhle spolupracovat, jen když má VELKÝ hlad či chuť. Když má takový "normální", schová způsobně ruce pod stůl, nebo ještě lépe, strčí je za záda, jako jsem já kdysi měla sedět v 1. třídě, ... a mami, nakrm mě :o)


8 komentářů:

nikuliq řekl(a)...

Už som sa chystala vypnúť noťas, keď som dostala vnuknutie pozrieť ešte zvedavo kto má čo nové :) a to som si teda dala :) Skoro som spadla zo stoličky! Ninda je úžasnáááááááá!!! Krásne sa na to pozerá, je to šikulka šikovná! No dnes budem zaspávať rozhodne s úsmevom :) v
Veľa ďalších úspechov a dobrú chuť ;-)

Tuška řekl(a)...

Děkuju. Mě na tom těší i to, že to vydržela tak dlouho. To video je přes 2 minuty a už předtím chvilku jedla!
Zajímavé je, že na tuhle činnost si ty ruce (ruku) zkoordinuje, na nic jinýho ne :o(

tanzi řekl(a)...

Také chválím, lžičku drží celkem jistě a do pusinky trefí perfektně.
Ale hlavně se mi líbí, že tu lžičku fixuje pohledem! to třeba u Péti dost často postrádám, něco dělá, ale často má hlavu otočenou stranou a nedívá se co dělá :( kdyby více fixoval pohledem co dělá, tak je určitě šikovnější.
Nedá mi to a vždy když něco čtu o těch vašich dětech (chodím na víc blogů), tak vzpomínám jak to bylo/je u nás a srovnávám.
Víš co mě dnes napadnulo? Že můj syn jak se něco naučí (plná lžička do ruky a pak už sám do pusinky), tak pak už i nadále VYŽADUJE naučený postup. Prostě typickej autista :)
Takže si nějak nevybavuju, že bych dělala to co ty dnes na videu, spíše jsem ho rovnou učila nabírat
(přidržovala ruku).
Ale každé děcko je jiné a tak lze srovnávat jen okrajově. A radit, to už vůbec nejde, takže to prosím neber ve zlém.
Budu ráda, pro zajímavost, když někdy zkusíš natočit jak by si NInuška poradila s miskou toho jogurtu a lžičkou sama.
tanzi

Silvie řekl(a)...

Luci, uuuuzasneeee. Ninuska se nato krasne soustredi, dokonce, ikdyz ji nepridrzis tu druhou rucku, sama si ji polozi a nic s ni nedela. Ja bych vyzkousela dat jogurt do te misky, my to tak taky delame. Dokonce i terezce ho davam do misky, ikdyz ona umi jist i z kelimku, ale aby Tomi videl. Pokud mas pocit, zeby pak nevedela, ze to je jogurt, nechej kelimek pobliz, anebo do misky davej jogurt pred ni. Ja si myslim, z ekdyz ji tak krasne jde toto, ze bude umet i nabirat. No proste je uuuzasna...nemam co dodat.

Lucie Pokorná řekl(a)...

Holky valíme bulvy,super překvápko:-)Ninušla je šikulka a mamka taky že jí to tak hezky naučila a natrénovala..Já na to nemám nerva a ve školce to zkoušeli a teď už asi nic,když vidí že jí to nejde:-(Dojde si pro učitelku ,dotáhne ke stolečku a chce krmit:-)Potvora:-)Ninuška jen kvete,mám radost:-)šikulky veklýýýýý:-)

Tuška řekl(a)...

tanzi, já vím, že u autíků je to lepší nacvičovat takhle rovnou celý pohyb, zprvu s dopomocí atd. Já mám docela naštudované, teoreticky teda, strukturované učení a podobné vhodné věci pro autíky.

Jenže naše malá asi autík není. Sice nějaké ty rysy tam vidím i teď, dřív mi přišla autista jako poleno, ale její hlavní problém je podle mě mentální.
Celý nám to moc nešlo, tak to zkouším na etapy.

Ale z tý mističky to fakt brzy vyzkouším, taky mě to zajímá, jestli by se třeba trošku "nerozjela" :o)

Ninuška vám děkuje za chválu ... až se červenala ... prý abyste to nezakřikli :o)

Andrea řekl(a)...

Šikuly veliký! Jde jí to perfektně!

tanzi řekl(a)...

Ani na chvilenku jsem nepochybovala, že to máš v malíku :)
Už jsem tě trochu poznala a tak vím, že jdeš za tím (jak Ninušce pomoci) jak lev/lvice!!
Máš velikou výhodu, že dnes je už z čeho čerpat vědomosti, před dvaceti lety nikde nic nebylo (ani k dispozici net), vybavuju si že jsem si soukr. sehnala jakési první přeložené materiály k autismu, odnesla jsem to naší psychiatričce a ta to odmítnula se slovy, že Péta je zatím jediný autista kterého má v péči (diagnozu určili v Praze) a že to číst nebude, že je to moc tlusté..ani si to nevzala :( a nám už v jeho dvou letech doporučila ústav, že si zničíme život. Naštěstí se pak odstěhovala :-/
Takže my rodiče jsme zkoušeli co se dalo stylem pokus-omyl. Je zajímavé, že když později té literatury bylo k dispozici dost, tak jsem si uvědomila, jak jsme stejně spoustu věcí dělali intuitivně.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...