"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

9. dubna 2011

Mléko jako supertoxin

Protože se zase trochu informuji o tom, k čemu jako je ten výzkum, kvůli kterému jsem posílala moč svojí dcery do Prahy, pročítala jsem si stránky Joalis a jejich bulletiny

A je to sakra zajímavé čtení ... abych nalákala někoho, kdo se o tuto problematiku taky zajímá, vkládám sem krátký úryvek z hrozně dlouhého článku s názvem Mléko jako supertoxin ...

A takových článkůje tam teda mraky!

MUDr. Jonáš napsal v pravidelném bulletinu na stránkách Joalis toto:

"... Mnozí autoři, kteří mléko zkoumají, ještě uvádějí údaj, že kravské mléko obsahuje o padesát procent více fosforu než mléko mateřské. Fosfor je kyselinotvorný, a tudíž dětský organismus překyseluje. Přílišnému přísunu fosforu je dávána vina i v případě patologického vývoje nervového systému dítěte. Sám však nemám v této oblasti zkušenosti a nepodařilo se mi ještě do nynějška zabývat se problematikou fosforu.

Nesnášenlivost kravského mléka neboli intolerance vůbec neznamená, že jde o alergii. Alergici, jak už bylo řečeno, tvoří jen malou část populace a jenom velmi malou část problémů, které používání kravského mléka přináší. Jiným problémem, který je velmi důkladně v literatuře popisován, je laktózová intolerance, kterou údajně trpí většina evropské populace (a nejen evropské – tento typ poruchy je masivně rozšířen např. v Japonsku, tam však málokdo z nás jezdí pracovat).

Když jsem měl na začátku krásný úvod o tom, jak nás kravské mléko doprovází životem už po mnoho tisíc let, musím tuto část skončit vysvětlením, jak se z kravského mléka mohla stát taková problematická potravina. Vědci tvrdí, že kravské mléko v současnosti má jen málo společného s mlékem krav v minulosti.
Původní kravské mléko obsahovalo jen beta-kasein A2. Dnes díky šlechtění a genetickým zásahům převažuje beta-kasein A1 a to je jádro pudla. Již při probírání problémů s glutenem jsem uváděl, že příčinou glutenové intolerance jsou pravděpodobně změny ve složení glutenu proti původním rostlinám, což dokumentuje například to, že neovlivněná pšenice špalda nepřináší člověku takové problémy jako vyšlechtěná pšenice evropská. 

Mimořádně negativní dopad používání kravského mléka na zdraví lidské populace je tedy podle řady vědců způsobený tím, že současné krávy produkují beta-kasein A1 i beta-kasein A2. A z beta-kaseinu A1 vznikají látky, které jsou pro organismus katastrofické. Vznikají z nich peptidy, nazývané kasomorfiny, a ty mohou být dalším kamínkem do skládačky slova supertoxin. O tom však blíže až příště. ..."
  
Zdroj:  http://www.joalis.cz/UserFiles/File/cs-files/bulletin/Joalis_bulletin_leden-unor_2011.pdf

Pro mě sice ne až tak nové, ale zato zajímavé informace. Hlavně jsem nikdy nevěděla, co říct na to, že dřív lidi byli na mléku normálně živi a všichni byli v pohodě, tak proč se dneska z toho dělá taková věda. 
Takže teď už argument mám ... samozřejmě, že kdo ho slyšet nechce, tak ho neuslyší ... :o)

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Zní to trochu děsivě..., když se mléko a mléčné výrobky tolik doporučují dětem... Docela bych tomu i věřila, vůči mléku nesnášenlivá jsem, pít ho nemůžu vůbec a smetanové jogurty mi taky nesedí... Dcera třeba miluje kakao, Martina jsme ho odnaučili pít, když měl bezmléčnou dietu.. Jestli to platí pro všechny mléčné výrobky, tak potěš... Zase nemůžeme být extrémisti, by jsme zjistili, že toxiny jsou skoro ve všem a nemohli by jsme jíst nic... I když by nám možná nějaká zdravější strava prospěla..Míša

Lucie Pokorná řekl(a)...

Luci,jo jo tak jsme zase mlíko vysadili,Justy stejně jogurty moc nemusí a mléko jako takové nepije,má je jen ve stravě a to teď odbourávám,sní co máme doma a pak to budu zase kontrolovat a už s mlíkem nic nekoupím,místo jogurtů budu opět kupovat sojové(alpro soja)a mléku opět zdar...já na ně nemám nervy .vyždycky když jí dávám jíst jogurt a ona jej moc nechce tak jí ho nutím a říkám si co když jí vlastně škodím a nedělá jí dobře...nene s mlíkem končíme možná časem zase vysadíme i lepek...i když to toho se mi moc nechce:-(

Anonymní řekl(a)...

Lucko,my už jsme si o tom,proč nedávat mléko spolu dávno psaly.Já jen dodávám,že díky testům na peptidy jsme zjistili,že pro našeho syna je to droga.Museli jsme mu toho mléka dát víc (protože jsme ho omezovali už dřív),aby teď ty testy byly plnohodnotné.Co se dělo s mým synem by mi snad nikdo neuvěřil,ale naštěstí u toho byla i babička...Záchvat křiku,smíchu,mlácení hlavou na jednu a druhou stranu,pěna u pusy,prostě šílený-to vše asi 15 minut.Děs...už ani nečekám na výsledky,okamžitě jsem mléko vysadila a počkám ještě,jak to bude s lepkem.Něco na tom mléku bude jistě,protože já ho také nesmím,ale mně způsobuje "jen" nateklé krční mandle,vyrážku a mému muži přímo střevní potíže.Když to shrnem,synovi už to vyvolává problémy daleko větší a že to jde na mozek,o tom nepochybuji.Zdravím Monika a Vítek

Tuška řekl(a)...

No vidíte, děvčata ... já teda počkám, jak dopadnou ty testy a pak se rozhodnu ... teda pokud dopadnou blbě a Nina to tam bude mít (ty peptidy), tak se samozřejmě není o čem rozhodovat, to pak samozřejmě vysadíme, spíš budu něco řešit ve chvíli, kdy bude mít moč OK.
No, jsem děsně zvědavá!!!

Tedy, Moniko, ta Vítkova reakce na mléko je fakt jasná ... něco takového jsem já třeba u Niny nikdy nezažila. Ona miluje jogurty a jí pomazánkové máslo. Jinak tedy klasické mléko (ani žádní jiné) nepije ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...