"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

23. května 2011

Jazyk

Nedávno jsem zjistila, že má Ninuška nějakou "divnou" uzdičku pod jazykem - nevím teda přesně, jak se to odborně jmenuje. Takovou tlustou a jako by naprasklou ... Já jsem teda žádnou jinou, kromě svojí a manželovy, kterou jsem šla hned prozkoumat, neviděla. Ale my máme normálně tenkou ...

Připadá vám tohle normální??? Mně to přijde až docela hrozný. (Na konec článku jsem vložila 2 obrázky.)

Jestli jí to někdy prasklo, tak to musel asi dost bolet. Ale že by netekla žádná krev? Neuvědomuju si, že by Nině z pusinky někdy tekla krev.
Nebo to neprasklo a má ji takhle odjakživa, ale jelikož jazyk nikdy dobrovolně nenadzvedla a mě nenapadlo pod ním šátrat, tak jsem si toho všimla až teď po koupání, kdy je taková vláčná a při orofaciálce nadzvedla sama jazyk.

Tak nevím ... nikdy to nikdo neviděl. Mám to ukázat nějakému lékaři? Na foniatrii bylo vše v pořádku, ale vůbec si neuvědomuju, že by jí doktorka koukala do pusy ... Jen se mě vyptávala a měřila sluch.

Setkal jste se s tím někdy někdo? Je to hloupost nebo to mám "řešit"?



8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Lucko,já bych to asi s nějakým lékařem konzultovala.Nevím,jestli máte možnost se svým pediatrem komunikovat i přes mail,ale poslala bych mu foto,ať řekne,jestli to je v pořádku.Nebo mě napadl stomatolog.Některé děti přece mají problémy s mluvením právě kvůli uzdičce.A když to máte takto pěkně vyfocené,můžete to pro konzultaci všude poslat než Ninu někam povezete ( náš Vítek se nechce vůbec fotit).Zdravím Monika

Anonymní řekl(a)...

Urcite bych kontaktovala zubare a logopeda. Je mozne, ze diky te uzdicce (zkracene) muze mit mene pohyblivy jazyk a muze ji delat problemy mluveni. Je to jen muj pohled, nicmene konzultaci doporucuju. Jarka

Anonymní řekl(a)...

Já bych teda z profesí připojila ORL, tam se totiž normálně uzdička i stříhá, takže bych čekala, že ví, jak má vypadat. Mi přijde, že ji měla Nina natrhlou a nějak to zagranulovalo. Beatce ji stříhali brzo, někdy v 6 týdnech (měla ji hodně zkrácenou a blbě se ji pilo), jestli tekla krev si nepamatuju, ale pokud jo, tak to nebylo nic hrozného (to bych si pamatovala). Schválně až ji odchytnu, tak ji pod jazýček kouknu.

Mějte se holky. Markéta s B.

Andrea řekl(a)...

šárce taky stříhali..v roce...Na ORL

Anonymní řekl(a)...

Taky myslím, že ten foniatr je správná volba.. Zkrácená uzdička dělá problémy při výslovnosti a možná, že ovlivňuje i to slintání..?? Zvláštní, že se tím dr nezabývali dříve.. U Ninušky to vypadá, jakoby ji měla hodně krátkou, že jí to snad proto prasklo.. To jsou věci a zase starosti..:( Tak držím palce..:)

Tuška řekl(a)...

Díky za názory. Zkusím s tím něco udělat. Při nejhorším, pokud do té doby nic nestihnu, se zmíním příští týden v Praze Ke Karlovu, budeme tam s Ninou týden "ležet".

Unknown řekl(a)...

Taky bych se zeptala. vím, že dřív se ta uzdička i řezala, když dětem dělala problém při mluvení...

Jest, jak sa patří řekl(a)...

Dobrý den, prosím, jak to tehdy dopadlo a co to bylo za útvar pod jazykem? Syn, 7 měsíců, má také něco podobného a jinde na netu nic takového nenacházím, než zde... děkuji, Marek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...