"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

3. září 2011

První dny školky (107)

Tak jsme se taky dočkali. Všichni. Nina, já i taťka.
Letos jsem v naší rodině nezačala školní rok jen já, ale konečně i má dcera. Na jaře byla přijata od září do běžné MŠ s pedagogickou asistentkou na 4 hodiny denně, a to od 8 do 12.

Po loňských peripetiích s nepřijetím do speciální třídy v našem okresním městě a následným odvoláváním se ke krajskému úřadu jsem letos dvojnásobně šťastná, že všechno proběhlo tak v klidu a v pohodě a hlavně úspěšně!
Paní ředitelka naší školky, kterou máme mimochodem pár kroků od domu, "nás" nejenže přijala, ale dokonce vyšla ve všem maximálně vstříc. Našla asistentku, což jí zabralo dost času, protože při současném platu pedagogických asistentů jeden zájemce po duhém odpadal hned potom, co se dozvěděl jeho výši.

Přesto je ale nakonec naše asistentka Eva perfektní ženská, známe se sice krátce, ale myslím, že má Ninušku ráda a že svoji práci bere zodpovědně a vážně. Sama má 3 děti, takže v tomto směru je to člověk s praxí :o)

Další můj "extrabuřt" bylo to, že jsem žádala o to, že chci Nině svačinu a oběd připravovat sama a do školky je donášet - kvůli dcerčině alergii na lepek a na kravské mléko. Ani toto nebyl prolém, jen jsem donesla potvrzení od pediatra, kdyby na ně přišla nějaká kontrola, aby měli vše papírově v pořádku.

Také jsem žádala, zda by Nina nemohla mít ve třídě jakýsi svůj koutek, kde by si mohla odpočinout přesycená dojmy. V poslední době přes den pospává, říkám tomu "Ninuščiny desetiminutovky", kdy se uloží na gauč a zavře na pět až deset minut oči. A třeba dvacetkrát za den!
Když jsem se na to ptala neuroložky, řekla mi, že přeci jen má tu medikaci dost velkou, takže to může být projev únavy z ní :o(
Mluvila jsem o tom s ředitelkou a říkala jsem, že je dcera rychle unavená či unavitelná a potřebuje svůj koutek pro své "meditace". I v tomto mi bylo vyhověno a do třídy přibyla nádherná červená žíněnka, kterou Ninuška může využívat a nemusí se válet po zemi!

Náš první den, ve čtvrtek, ze kterého máme i fotky, Ninuška začala nevesele a způsobem zcela nežádoucím ... dostala ve čtvrt na osm epi záchvat. Stejně jako v den, kdy jsme se šli před 14 dny s Ninuškou seznámit s asistentkou do kanceláře paní ředitelky.

Uvažovala jsem, jestli vůbec máme do školky jít. Dala jsem jí totiž i půlku diazepamu, jak jsem domluvená s neuroložkou. Ninuška tentokrát ale kupodivu neusnula, a tak jsme vyrazily s tím, že když bude nejhůř, vrátíme se domů.
Nina vypadala v pohodě, jen na ni po cestě začínal působit asi lék a ona si "prozpěvovala" z plna hrdla na celé sídliště, zřejmě aby všichni věděli, že Nina jde dnes do školky :o)

Ve třídě pak na ni postupně začínala doléhat únava a útlum, takže hned první den skvěle využila svůj oddechový koutek - žíněnku.
Ta se mimochodem líbí všem dětem a nejradši by na ní seděly či ležely všechny :o) Chvílemi mi pospávala na klíně, chvílemi jsme se pak venku při pobytu na zahradě procházely i s paní asistentkou.

Ten den jsem tam s ní zůstala celé 4 hodiny. Nina totiž nebyla úplně ve své kůži a myslím, že asistentka byla ráda, chtěla ukázat i jak ji krmím apod. Opravdu měla velký zájem o všechno, co se týče Ninušky.

Dnes, druhý den, už Ninuška odvážně zůstala ve školce sama ... a zvládla to!
Dokonce prý krásně snědla svačinu (den předtím se jí netkla), ale oběd už nedala. Byla tak unavená a plná dojmů, že usnula "tetě Evě" v náručí a tak jsem si ji také přebrala. Doma pak pokračovala.
Sbalila jsem tedy oběd zpátky do termosky a pomalu jsme šly domů. 

Přikládám několi fotek z prvního dne, kdy jsem ve školce byla s Ninou, takže jsem měla i chvilkami čas něco nafotit!

Ještě doma před odchodem ... a pak v šatně ve školce.
První porozhlížení ve třídě broučků :o)
Nahoře vlevo je Ninuščina žíněnka.
Vpravo dole pak Nina - pohodář pokládá nohy na stůl. Tak jí vysvětluju, že to nejde, že to není slušné!
Ještě fotky ze zahrady.
A taky Ninuščina značka - myšička :o)
Posted by Picasa

14 komentářů:

Martina řekl(a)...

Lucko, jsem ráda, že vám to se školkou vyšlo, paní ředitelka je opravdu úžasná, když vám vyšla naprosto vstříc. Vypadá to, že se Ninušce ve školce docela líbí. :-)
A s tou matrací to je super nápad!

Anonymní řekl(a)...

To je super, že vám to tak pěkně vyšlo, Ninuška je zřejmě školkový typ a zvládne to úplně v pohodě...:))Míša

nikuliq řekl(a)...

To znie aj vyzerá úžasne! Mám radosť, že sa vám to konečne podarilo k spokojnosti všetkých. Verím, že Nina bude v pohode, prajeme jej spokojné školkovanie ;-)

Lucie Pokorná řekl(a)...

Luci to je nádhera,mám ohromnou radost,že už je Ninuška ve školce,juchů ,jupí:-)Uplně tady slzím a jsem hrozně moc ráda,že i ty naše cácorky se dostaly do školičky a má o ně někdo zájem a někoho zajímají!!!!♥♥♥☼☼☼

Monika Zavadilová řekl(a)...

I já Vám gratuluji k úspěšnému zahájení školního roku. ...Neskutečně obdivuji Ninuščinu schopnost odpočívat a usnout, když cítí, že je unavená a přetažená. U nás dochází k pravému opaku - Sárinka se stává zrychlenou,chodí a huláká a pak stačí maličkost - pověstná kapka - a cirkus v podobě křvacího záchvatu začíná. Pak je k neutišení. To se stává i doma...O cizím prostředí ani nemluvím...:(

Anonymní řekl(a)...

Přeji Ninušce další pohodové dny ve školce. Také jsme ráda, že existují takoví lidé jako vaše paní ředitelka a asistentka, kteří umí vyjít vstříc a kterým záleží hlavně na dětech samotných. A mimochodem Ninušce to na fotkách moc sluší. Markéta K.

Silvie řekl(a)...

Luci, ja mam takovou radost. Ninusce preji suprove skolkovani, aby si nasla kamarady a aby se ji ve skolce moc a moc libilo. Opet se tu potvrzuje, ze to je jen a jen o lidech. Reditelka je uzasna, ze vam takto vysla vstric a ja se pred ni klanim, protoze takovych lidi je malo. Asistentka bude jiste dobra, kdyz sama ma tri deti. Fakt skvele. S nasi skolkou, kam nastupuje Terezka, ma ted problem kamaradka. Taky ji nechteji vzit syna a popritom je mentalne vporadku. Nema ani plinky, ze si povi kdyz potrebuje na WC, jedinym problemem je, ze nechodi sam, ale leze po ctyrech, postavi se a oni ji ho nevezmou. Takze nejde jen asi o to jak natom dite je, ale spis o to, kdo je v te skolce zamestnany. Silne vam holky drzim pesti.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj holky, myslela jsem na Vás, jak tu školku zvládáte. Každopádně k takovéhle školce gratuluju, tomu vlastnímu jídlu jsem nemohla ani uvěřit. Nina si tam rychle zvykne a ty si budeš přát, aby byla školka i o prázdninách, uvidíš:-) Tak at to stejne zdarne pokracuje. Anny

lunarka řekl(a)...

Přeju Ninušce,aby se jí ve školce moc líbilo a měla tam spoustu hodných kamarádů.A tobě Luci,aby jsi ve svém volném čase nabyla zase energii,sama vím,že je to třeba.Snad se uvidíme v Chodské Lhotě.
Pa Pavlína.

Amelie řekl(a)...

To zní nádherně. Gratuluji ke školce i k tomu, jak to Ninuška zvládá. A přístup školky je super. Žíněnka je skvělý nápad. Líbí se mi, jak Nina umí odpočívat...

Tuška řekl(a)...

Děkujeme k přáníčkům zdárného školkování, tak v něj doufáme :o)

TAky jsem na jednu stranu ráda, že Ninda "umí" odpočívat, tzn. že se natáhne, když je unavená ... akorát mi přijde, že je unavená nějak moc často na to , že je jí pět let. Které zdravé pětileté dítě odpočívá xkrát za den tak, že opravdu zavře oči a na 10, 15 minut usne? MOc jich asi nebude. A to se mi nelíbí.
Dávám to za vinu protizáchvatovým lékům ... a moc s tím v současné době asi nenadělám. :o(

Andrea řekl(a)...

Ahoj Lucko, blahopřeju k úspěšnému nastartování nového školního roku!!!! Jak moc Ninušce školku přeju!!! Ať se jí tam líbí a ať si ji dovede hezky užít! Andrea s Toničkou.

Dana řekl(a)...

Luci, to je paráda - blahopřeju k úžasné školce a ještě úžasnější a vstřícné paní ředitelce! Krásný fotky - vypadá to tam moc pěkně. Úplně mě dojalo, že Ninuška usnula v náručí paní asistentky - kočička, to asi bylo dojmů na tu její hlavinku!! :-)) Ať se jen daří!

Andrea řekl(a)...

pkná školka..s tím jídlem to je díocela běžné..dá se domluvit, už jsme taky měli děti, co si nosili vlastní

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...