"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

3. září 2012

Ninuščin 1. školní den

3. září 2012 šla Ninuška poprvé do školy. Není to sice běžná základní škola (už ani neříkám bohužel - člověk si zvykne na všechno, hlavně že je dítě spokojené), je to speciální škola. Ninda nastoupila do jejího přípravného stupně. 
V její třídě jsou namíchány děti z rehatřídy a z přípravky. Třídu navštěvuje 7 dětí, z toho jedna holčička jen dvakrát v týdnu. Stará se o ně paní učitelka a paní vychovatelka. Ninuška má jako všechny děti svoji lavici, kde prý bude sedět :o)

První den byl seznamovací se spoustou informací a instrukcí pro rodiče. Asi za hodinku jsme už zase šlapali domů. Ale zítra! Zítra už tam Ninda stráví celé dopoledne.
Jsem na ni moc zvědavá, jak se s prostředím a lidmi kolem sebe sžije, jak se jí tam bude líbit. Já doufám, že aspoň tak, jako ve školce, kde byla moc spokojená.

Nafotila jsem pár fotek, abychom měli památku. Tady jsou:
Ninušce se ráno sice nechtělo vstávat, ale potom byla pořád a pořádně vysmátá. Jako by věděla, že se děje něco významného. A možná, že to taky věděla, protože jsem jí o tom den předtím a ráno povídala.
Celou cestu do školy se smála, i v šatně se smála. Příkrých a úzkých schodů se sice napoprvé trochu bála, ale myslím, že si zvykne.

Z domova do školy jsme šli pěšky a stopovali jsme si čas. Trvalo nám to jen 10 minut! I tatík šel s námi, vyměnil si v práci službu a šel až na odpolední, aby si to s Ninuškou taky užil :o)


Ve třídě Nindu uvítala paní učitelka a dovedla ji k její lavici. Ještě tam nebylo moc dětí, ale za chvíli se to sešlo.

No a po necelé hodince se šlo domů. Zase opatrně se schodů, v šatně přezout a trochu se porozhlédnout po zahradě "naší školy". Už jsme tam párkrát byli na různých akcích našeho SPC, takže úplně cizí a nové prostředí to pro nás nebylo.
Vpravo uprostřed jsem si vyfotila pohled na budovu zepředu - tuhle fotku zalaminuji Ninušce na dveře místo školky, abychom si mohly ráno ukazovat, kam jdeme.

Nezbývá než držet Ninušce palečky, aby se jí i ve škole líbilo, aby tam byla spokojená, aby si kápla s učitelkami i s dětmi do noty, zkrátka, aby tam byla šťastná (nebo aspoň spokojená) a těšila se tam.

Ninuško, jsem na tebe moc pyšná, jak jsi dnešní ráno zvládla a věřím, že i další dny, týdny, měsíce a roky budou pro tebe tak příjemné jako dnes a budeš v nich mít stále ten svůj stejný, plachý, ale upřímný úsměv na tváři!
Tvoje máma 

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Lucko a Ninuško,gratulujeme k nástupu do VELKÉ ŠKOLY a přejeme Nině,ať je spokojená a stále veselá školačka.Vám všem přejeme krásné ,zdravé miminko a pohodové roky na mat.dovče.Celkem pravidelně pročítám Váš blog a obdivuji,co všechno stíháš,máš můj obdiv!!!Jarka a Kubík

Anonymní řekl(a)...

Připojuji se ke gratulaci,je skvělé,že máte velkou školu tak blízko.Věřím,že budete spokojené a přeji hodně úspěchů,zdravé miminko a těším se na další zprávičky od Vás.vlad´ka

Lucie Pokorná řekl(a)...

Luci,moc moc Vám gratulujeme,to je nádhera:-)Jen jsem se trochu vyděsila,hele to jako Justy bude muset ve škole fakt sedět,no to teda nedá,já myslela že Ninuška půjde ještě do školky,že dostane odklad a ono je to takhle,to už nemůže do školky?Nebo jste chtěli sami do té přípravky?

Tuška řekl(a)...

Holky díky za milá slova!!!

Luci, Ninuška by mohla ještě do školky, zřejmě by dostala odklad (už jsme ho měli v ruce, ale pak jsme si to rozmysleli).

Ale už je jí 6 a půl a ta přípravka je od 5 let max. do 8 (takže už jen příští rok - pak musí nastoupit do 1.tř. a zahájit školní docházku - ta přípravka se totiž do školní docházky nepočítá, což je super!) a já si říkala, že tady s ní budou mnohem víc cíleně pracovat, než ve školce, přeci jen to tam bylo spíš o "hlídání" - do integrace či inkluze podle mých představ to mělo ještě daleko, ale nic proti, byly to začátky na obou stranách, byli jsme v podstatě spokojení.

Ono všechno má své klady a zápory, všude je něco. Já jsem byla se školkou spokojená, ale tady mám pocit, že se trochu připraví na tu školu a zvykne si, až jí to vypukne "naostro", doufám taky, že se tady toho naučí víc potřebného do (jejího) života, i když kontakt se zdravými dětmi je samozřejmě taky k nezaplacení ... člověk se holt musí rozhodnout.

A abych řekla pravdu, ve školce to bylo domluvené na 1 rok a nějak mě nepřemlouvali, abych tam Nindu ještě nechala další rok ... takže to prostě takhle nakonec vyplynulo.

Luci, já jsem se v duchu smála tomu, že Nina by měla sedět v lavici a dnes mi asistentka oznámila, že krásně, často a dlouho seděla Ninuška v lavici! Tak jsem valila oči.

Když pracují (něco tvoří) - sedí se prý v lavici. Ale hodně se tam taky jí (to teda taky v lavici) a taky mají tělocvik a chodí na procházku a tak ... takže jako činnosti se hodně střídají.

Mají tam taky matrace, na který si děti můžou lehnout a odpočívat - ono je to pro ně zpočátku náročný, je to tam takový volný, ne jako v klasické škole samozřejmě, ale učitelky se zřejmě snaží trochu tomu dát postupně nějaký řád a já věřím tomu, že na konci roku bude Ninda pěkně "šlapat" :o) - já myslím, že jí to neuškodí :o)))

Prý si chvílemi zaskákala, zakřičela (ne že by brečela, ona si křičí jen tak pro sebe), ale hodně prý seděla ... takže tak :o)

Anonymní řekl(a)...

Téda Ninuško, Ty už jsi velká holka! Moc gratulujeme k úspěšnému vstupu do života školáka a držmíe palečky ať vše šlape. Škola s matracema, to je přece super!
Jana s Filípkem

nikuliq řekl(a)...

Je šikovná!, Krásna a šťastná, dúfam a verím, že jej to vydrží :) Prajem veľa úspechov

Lucie Pokorná řekl(a)...

Luci aha díky moc za vysvětlení,my taky teď zkoušíme integraci a bohužel asistentku máme absolutně nezasvěcenou do jakékoli takovéto problematiky,takže se toho bojím,mám strach aby to klapalo,no však to určitě znáš a na Justy je prostě potřeba pevná ruka a pevné vedení jinak si dělá co chce,ona toho umí hodně,ale jen málo komu se podaří to z ní dostat a pak propadá...:-(Horší je že tady není žádná přípravka asi jen v Brně a když si představím zase to dojíždění tak mě jímá hrůza,ach jo:-(
No Luci každopádně je to užasné že je Ninuška tak moc hodná a že fakt i posedí,malá školačka:-)

Anonymní řekl(a)...

Hezký... Hlavně ten závěr.
Taky ti, Nindo, přeju, ať se ti ve škole líbí.
Verča

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...