"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

11. února 2013

"Až já povyrostu ..."

S naším Matýskem si říkáme pohádky a básničky a taky zpíváme písničky. Líbila se mi klasická lidová říkanka na známý popěvek, na kterou se dají dělat i pohyby ručičkama tak, že se je dítě může při častém opakování i naučit. Jenže tahle říkanka je zrovna vhodná jen pro holčičky, určitě ji znáte:
Až já budu velká, 
bude ze mě selka.
Přijďte k nám, já vám dám
plný krajáč mléka.
Přijďte k nám, já vám dám
plný krajáč mléka.

A tak jsem chtěla vytvořit něco na tento způsob, jen pro chlapečka.
Nedávno mě překvapila babička s dědou z farmy. Vymysleli totiž pro Matýska říkanku v mužském rodě s vhodnými pohyby k tomu. Je dobrá, vtipná ... ale mně se kupodivu moc nezdála - tipněte si proč: :o)
Až já budu velký,
budu chovat bejky. 
Přijďte k nám, já vám dám
třeba čtyři stejky.
Přijďte k nám, já vám dám
třeba čtyři stejky.

Ano, jistě jste uhodli, je na mě moc masová (ne že by ta původní nebyla moc mléčná :o) ... Přemýšlela jsem, až se mi z hlavy kouřilo, abych přeci jen vymyslela něco více makrobio :o) A tady je výsledek:
Až já povyrostu,
pozvu spoustu hostů.
Uvaříme jáhly s dýní,
dáme si do nosu.
Uvaříme jáhly s dýní,
dáme si do nosu.

Ona totiž není žádná sranda najít rým na "až já budu velký" a dát tam jáhly, oves, žito, kroupy či nějakou zeleninu, co budu pěstovat :o)))

Nebo máte někdo nějaký lepší nápad? - Sem s ním!

5 komentářů:

Zuz řekl(a)...

Ja na maso moc nie som ale aj tak sa mi pacila masova viac, na naseho Robinka sa hodi moc.
Zuzana

Anonymní řekl(a)...

Když se líbí ta první, stačila jednoduchá úprava, až já budu velký, najdeš mě u selky...ale jestli je teda moc mléčná...

Tuška řekl(a)...

A co s tím mlíkem? "Krajáč mléky" přece nejde :o)
A stejně bych nějakou obilnou či zeleninovou radši :o)
Nebo luštěninovou - to jsem zatím neřešila!

Tuška řekl(a)...

Toto (mimo jiného) mi na email poslala čtenářka Lenka. A to se mi líbí, přidala jsem jen jedno písmenko. Lenko, díky moc, je to super!!!
A taky díky za mail :o) Snad se mi podaří vám brzy odepsat!

Až já budu velký,
budu honit selky.
Mrkev, hrášek, okurčičku
daj mi do košíčku.
Mrkev, hrášek, okurčičku
daj mi do košíčku.

Anonymní řekl(a)...

Tak to je super!!!!! Andrea a Tonička.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...