"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

6. března 2013

Moje knihy ...

... tedy knihy, které mi pomáhaly v posledních dvou až třech letech nacházet smysl, souvislosti a směr, kterým bych se měla ve svém životě dát.
Pravda je, že nejvíce jsem jich přečetla za poslední rok, ale ty počátky kladu už do doby zhruba před třemi lety.

Nedávno jsem totiž přemýšlela, co všechno jsem vlastně načetla, že mě to ovlivnilo natolik, že jsem změnila stravování, ale i přístup ke zdraví, potažmo ke zdravotnictví, k výchově dětí, jejich rození a také sama k sobě.

A tak jsem si udělala takový seznam knih. Jednak abych věděla, co jsem přelouskala a jednak, abych si ujasnila, co ještě do ruky dostat chci.
Zjistila jsem, že je toho docela dost na první pohled, ale už na ten druhý vím, že je to maximálně desetina toho, co bych si ještě přečíst chtěla a měla, takže už teď tuším, že to zřejmě naprosto nebude v mých silách. Skloubit rodinu s malými dětmi a četbu, na kterou se potřebujete soustředit, to jde horko těžko a vždy na úkor něčeho.
Mimo to totiž občas ještě potřebuju vypnout a přečíst si nějakou nenáročnou beletrii :o)

Knihy jsou seřazené tak, jak se ke mě zhruba autoři postupně dostávali, i když ne úplně vždy to sedí na 100%.
Nechci je tu nějak představovat - ani autory, ani knihy, to si lehko každý, koho to zajímá, najde na netu, jen ... by se možná mohl někdo inspirovat tím, čím jsem se inspirovala ve svém každodenním životě já - a proto svůj seznam přikládám k nahlédnutí :o)

Ještě spoustu toho napsali někteří z těchto autorů, takže to mám v plánu postupně dočítat a samozřejmě přibírat případně nové, zajímavé.

A pokud máte vy nějaké tipy, o které bych určitě neměla být ochuzena, sem s nimi!!!

Takže - moje knihy:

MUDr. Vladimíra Strnadelová, Jan Zerzán:
Radost ze zdravých dětí + DVD
Radost z jídla

Ing. Jarmila Průchová (Jaroslav Průcha):
Pravda o mléce - jak ji potvrzuje věda
Jak svět klame ženy (i muže)
Chudáci děti a jak je chránit
Zbytečné choroby
O zdraví úplně jinak
Léčivé bylinky úplně jinak – bezpečněji než dosud
Dvě nové hrozby pro každého: diabetes, hypoglykemie
Na stupních vítězů

T. Collin Campbell Ph. D., Thomas M. Campbell:
Čínská studie (Výživa jako základ uchování a zlepšení zdraví, tělesné kondice i duševních schopností)

Michio Kushi:
Makrobiotická cesta
Makrobiotika - řád Vesmíru
Potraviny – lék náš vezdejší, makrobiotická domácí lékárna
Diagnostika nemocí

Robert S. Mendelsohn:
Jak pečovat o zdraví dítěte … navzdory vašemu lékaři

Zdeňka Jordánová:
Tvoje dítě jako šance pro tebe
Souvislosti
Poznej svůj cíl

Jean Liedloffová:
Koncept kontinua

Lucie Suchá – Groverová:
Aby porod nebolel (Jak dosáhnout bezbolestného porodu)

Eva Kiedroňová:
Něžná náruč rodičů (moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem)

Dagmar Lužná:
Vaříme pro děti podle makrobiotických zásad (a nejen pro ně) + DVD
Makrobiotické nedělní vaření

Blanka Kiedroňová:
Vaříme dětem maličkým a malým zdravě a s využitím energií potravin + Štěpánkovy zdravé vyprávěnky s omalovánkou

Miguel Don Ruiz:
Čtyři dohody

Tomáš Lebenhart:
Svlékl jsem bílý plášť

Dr. Natasha Campbell-McBride:
Syndróm trávenia a psychológie

Prof. Anna Strunecká:
Přemůžeme autizmus?
Doba jedová (+ Jiří Patočka)
Varovné signály očkování

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Já bych chtěla přidat knihu. Jmenuje
se Od medikací k meditaci. Tato kniha mi v životě nesmírně pomohla,
protože jsem nemocná. Bohužel, ještě stále... Pomohla mi se s nemocí vyrovnat, nahlížet na nemoc jinak,
z jiného úhlu pohledu.
Před tím, než jsem si ji přečetla,
měla jsem v souvislostí se svým
onemocněním psychické potíže.
Poněvadž člověk nikdy neví, zda a kdy
na něj přijde nějaká choroba,
vřele tuto knihu doporučuji. I když obálka knihy vypadá na naše
poměry poněkud neobvykle, nenechte se zmást. Z hlediska obsahu je ta kníha moc krásná a užitečná...

Anonymní řekl(a)...

Mikhail Naimy: Kniha Myrdad
To je tak trošičku beletrie a
nnnááááááádddddddhhhhhhhhhheeeeeeeerrrrrrrnáááááááááá...

Zuz řekl(a)...

Wow, to je knih, ja som si priniesla 3knihy pred dvoma tyzdnami a este som ziadnu ani nezacala citat:-(
Zuzana

Tuška řekl(a)...

Díky za tipy!

Helena řekl(a)...

Na internetu jsem našla tento titul:
Metodika regeneračních procedur u osob s mentálním postižením od autorky Markéty Bezůškové.
Možná že by se tam dala najít nějaká
metoda, která by Nindě pomohla.
Knihu jsem ovšem nečetla...
Autorka je fyzioterapeutka.

Helena řekl(a)...

Lucko, zmínila jste zde na blogu
knihu Léčivé bylinky úplně jinak.
Jedním z autorů této knížky je
Jarmila Průchová.
Jen tak mimochodem jsem nakoukla
na její webové stránky a uviděla tam
její pravděpodobně nové dílko s
názvem JISTOTA, jak řešit neřešitelné a léčit neléčitelné

Nuže tedy, k dispozici je i rejstřík
z této knížky. A v tom rejstříku
je uvedeno mezi jinými nemocemi
také "mentální postižení."
Tzn., že paní Průchová se v tomto
svém díle zmiňuje o přírodní léčbě
mentálního postižení (z hlediska svého pohledu).
Když tedy nemůžete jinak,
zkuste tuto knížku. Třeba v ní najdete nějaký osvědčený recept,
jak Ninušce pomoci...
Snad to bude pro Vás přijatelnější
a účinnější, než jiné metody.
Přeji Vám, ať máte ve výběru ozdravujících přírodních metod pro
svou holčičku opravdu šťastnou ruku, přeji Vám, ať se zadaří
Nindin stav upravit na normální úroveň.
Musím ovšem přiznat, že knihu,
kterou Vám zde doporučuji, jsem
ke své škodě nečetla.
Snad Vám to nebude vadit.
Mějte se hezky.

Amelie řekl(a)...

Super seznam. Čtyři dohody mám ráda. Já poslední rok knihy téměř nestíhám, mrzí mě to, ale nejde to...

Anonymní řekl(a)...

Ať štěstí při každém kroku
doprovází tě napořád,
ať zdraví při každém dalším roku
slouží nastokrát.
Ať zavoní kytička, svítí sluníčko,
ať láska v životě těší tvé srdíčko.

Krásné narozeniny !!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...