"Myslela jsem si, že budu učit svoji dceru o světě. Ukazuje se však, že musím učit svět o svojí dceři." (anonym)

13. ledna 2011

Sen mojí mamky (80)

Kdysi jsem vyprávěla ještě na starém blogu své dva sny, které mi utkvěly v hlavě i po probuzení.
Mně se teď už dlouho nic nezdálo, nebo si to aspoň nepamatuju.

Ale moje mamka tuhle přišla celá taková "divná", moc toho nenamluvila, a nakonec jsem z ní vypáčila, že se jí zadál o mě sen. Jenže mi nechtěla říct, o čem. Usoudila jsem tedy, že nebyl moc dobrý.
Zvědavost však zvítězila a po krátkém zaváhání, jestli to vlatně chci vědět, jsem se ji jala přesvědčovat, že mi to musí říct. Mamka nátlak nevydržela a sen mi nakonec převyprávěla:

Stála u lékárny v našem městě, jako by chtěla jít dovnitř. Vtom zahlédla, že přijíždím já autem. Zaparkovala jsem vedle ostatních aut.
Najednou si ale mamka všimla, že auto vedle mého hoří a začaly z něj šlehat plameny. Prý to viděla úplně živě, vypadalo to, jako by kapota byla průhledná a šly z ní ty šlehající plameny. Prý se nemohla ani pohnout, jen na mě křičela, ať uteču: "Uteč, Luci, uteč!!!"
Já jsem si po chvilce uvědomila, co se děje a vylezla jsem z auta. Mamka viděla, jak běžím k zadním dveřím a vytahuju Ninušku. Prý ji vůbec nenapadlo, že tam je taky a byla překvapená. Lidi kolem začali šílet a utíkat, nastal zmatek, všichni měli strach, že to hořící auto vybouchne.

Mamka se nemohla stále hnout a pořád křičela, ať utíkáme. Já jsem prý ztěžka nesla Ninušku a běžela jsem pryč, směrem ke zdi lékárny. Najednou jsem ji pustila a celá jsem se schoulila a opřela se o zeď lékárny.
Mamka nechápala, co se děje, proč s Ninuškou neutíkám pryč, do bezpečí. Já jsem jsem seděla na zemi opřená o budovu a Ninuška se tam motala úplně bezprizorní. A v tu chvíli si mamka prý uvědomila, že jsem těhotná a začínám rodit, mít bolesti!
Viděla, jak Ninušku něčí ruce vzaly a odnesly pryč. Ona se stále nemohla hnout a cítila o mě hrozný strach ... a tím se probudila.
Auto ve snu nevybouchlo, asi se vzbudila včas. Nina byla zachráněna. Jak by to dopadlo se mnou, ví bůh.
To už tam na štěstí nebylo.

To byl sen, co?
Mamča z ně byla úplně rozklepaná, když mi ho vyprávěla. Ani se jí nedivím, i mě z něj jde mráz po zádech.
Ona občas mívá živé sny, ale takhle živý snad ještě neměla. A to, že si ho tak podrobně pamatovala, ji také překvapilo.

Koukaly jsme se do snáře, ale všechno tam bylo takové dost obecné, tady šlo totiž o to, že viděla svoji dceru v této situaci., ne cizího člověka.
Nakonec z toho, co jsme našly, jako hořet, šlehat plameny, živel, rodit, zachránit dítě a já nevím, co ještě, nevyšlo něco úplně hrozného, některé výklady byly i vcelku pozitivní, ale musel to být tedy hrozný zážitek.

Opět se ptám, není mezi vámi nějaká vykladačka snů? Nemá někdo nějaký nápad, co tím mohlo být naznačeno? Za nápady a tipy předem díky :o)

8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

No asi spis zalezi co se asociuje mamince anebo Vam. Mam rada tarotove karty, a ono horici auto mi pripomelu kartu vez: Mam rada OShuv tarot, tak tady je interpretace. V podstate znaci zmenu, ktera prichazi, odnese s sebou nepotrebne, a posleze se vzduch vycisti a prijde neco noveho..... protoze jste v tom snu rodila, kdovi co to bude.. nova prilezitost, moznost.... a hlavne, ninas byla v prubehu v poradku... takze???? Zalezi co hlavne Vas napadne. :-) http://www.mujosho.estranky.cz/clanky/velka-arkana-16_-uder-blesku-.html
Zdravi Jarka

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Luci, sny vykladat neumim, ale dnes jsem mela taky zivy sen, mam hodne blizko ke svemu brachovi a rodicum, zdalo se mi, ze jsem byli vsihni na horach a oni potom museli s tatkou (je pilot) preletet s letadlem na jine letiste a havarovali, ja sem si ve snu prozivala i ten smutek, kdyz jsem se vzbudila byla jsem cela zpocena a nemohla jsem vstat, vim, ze jsem si ve snu prala umrit taky....uz nikdy vic takovy sen, pripomnel mi stav, kdy se narodil syn, a byl 3m v inkubatoru kvuli nedonosenosti, jak jsem byla porad totalne na dne a plna strachu jestli prezije,to byl vlastne jediny pocit, ktery me ty 3mesice provazel....takze at uz jsou sny jakekoliv, hlavne at nejsou smutne, protoze clovek po nich min. den nefunguje....mej se pozdrav Ninusku Alca

Dana řekl(a)...

Luci, vykladač snů nejsem, ale sny jsou odraz našeho života. Já na tom nevidím "hrozbu" do budoucna, spíš je to odraz toho, co tvoje maminka prožívá. Vidí tebe ve vážné situaci (hoří auto), pak tam vidí i Ninu - proč? protože je s tebou neodmyslitelně spojená, je na tobě úplně závislá (musíš jí z auta vynést), pak Ninu pouštíš - už nemůžeš (a asi někdy opravdu už nemůžeš), jsi těhotná - úvahy o dalším dítěti, oheň - hrozba, bude to další děťátko v pořádku? To je tak nejisté, že sen nijak nekončí, ani špatně ani dobře. Ale to jsou jen úvahy realistické Dany :-))

Anonymní řekl(a)...

Ano, naprosto s tímto výkladem od Dany souhlasím. Jsem přesvědčena, že je to takhle. Mircalla.

tanzi řekl(a)...

michaela.kudlackova@zena-in.cz
Míša dělá redaktorku na ženě.in a je to fajn ženská. Zkus ji svůj sen napsat do mejlu. Třeba ti ho vyloží.
Jinak se právě živí i horoskopama, kartama atp

Anonymní řekl(a)...

Já bych taky řekla, Tuško, že tvoje mamka už podvědomě řeší, co bude, až budeš mít další mimčo..., že ti nebude stíhat pomoct...

Taky jsem měla živelný sen, táhla jsem M na sáňkách do hor s nějakými lidmi, pak jsem se odpojila, že se už vrátím domů a najednou jsem šla kolem rozbouřené řeky, sníh taky tál a cesta, kterou jsem šla zaplavoval... museli jsme uniknout vodě, tak jsem zamířila do kopce k nějakému domu, ale za ním snad byla přehrada, vyšplíchla odtud vysoko nad dům voda - úplně černá..., těsně jsem uhnula, aby mě neostříkla... Najednou jsem si uvědomila, že není úniku, voda sutdená a rozbouřená, les a kopce daleko... Podle snáře nic dobrého... Možná to byla reakce na zprávy o záplavách, které teď jsou.. Míša

Andrea řekl(a)...

Lucko, já to vnímám tak, že mamka je tlačena, resp. pod tlakem, jednak společně vnímanou touhou a potřebou po dalším dítěti, která se nejspíš naplní, a jednak nutností za všech okolností počítat i s Ninou. Podle mě na tom ohni není nic specifického, vyjadřuje jen vyhrocenou situaci, stejně tak by to místo ohně mohla být jakákoliv jiná náročná situace, např nehoda aj; to že jedeš autem a parkuješ pravděpodobně substituje situaci, ve které jsi často k vidění. Osobně bych ve snu viděla pozitivní indicii, a to kvůli tomu dalšímu dítěti a skutečnosti, že o Ninu bude vždycky postaráno. Jedno, čí to byly ruce, vždycky budou nablízku, aby ti/vám pomohly. Tak to vidím já, nevykladačka. Andrea a Tonička.

Tuška řekl(a)...

Díky za nápady ... uvidíme, co nám budoucnost přinese a jestli tenhle sen s ní má něco do činění.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...